آموزش بورس در قزوین

عرضه و تقاضا چیست و چگونه آن را در قیمتهای سهام رد یابی کنیم ؟

معامله بر اساس عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا چیست ؟

“عرضه و تقاضا و زمان معامله بر اساس عرضه وتقاضا”…………….. عرضه و تقاضا شاید یکی از اساسی‌ترین مفاهیم اقتصاد و رکن مهم اقتصاد بازار محسوب می‌شود. تقاضا به مقدار محصول (در بحث ما تعداد سهام صف خرید )  یا خدمتی اطلاق می‌شود که برای خریداران مطلوب باشد. مقدار تقاضا، مقداری از محصول ( در بحث ما تعداد سهام در صف خرید  ) یا خدمت است که مردم مایل به خریدن آن با قیمتی مشخص هستند؛ رابطه‌ی میان قیمت و مقدار تقاضا به رابطه‌ی تقاضا معروف است. عرضه نشان‌دهنده‌ی مقدار آورده‌ی بازار است. مقدار عرضه به مقدار محصول ( در بحث ما تعداد سهام در صف فروش )یا خدمتی گفته می‌شود که تولیدکننده مایل به تأمین آن با قیمت مشخص است. ارتباط میان قیمت و مقدار محصول یا خدمت عرضه‌شده به بازار را رابطه‌ی عرضه می‌گویند؛ بنابراین، قیمت بازتابی از عرضه و تقاضاست.

جهت دانلود کامل تکنیکهای تشخیص وضعیت عرضه و تقاضا در بازار بورس اینجا کلیک کنید . جهت اطلاعات بیشتر نیز این سایت را مرور کنید . ادامه بخشی از مطلب در ذیل 

قانون تقاضا

قانون تقاضا بیان می‌کند در صورت برابر بودن سایر عوامل، هر چه قیمت یک کالا بالاتر باشد، افراد کمتری متقاضی آن کالا خواهند بود. مقداری از کالا که خریداران با قیمتی بالاتر می‌خرند کمتر است، زیرا با بالا رفتن قیمت یک کالا، هزینه‌ی فرصت خرید آن کالا نیز بالا می‌رود. در نتیجه، مردم به‌طور طبیعی از خرید محصول چشم‌پوشی می‌کنند.

 

قانون عرضه

همانند قانون تقاضا، قانون عرضه نشان‌دهنده‌ی مقادیری است که با قیمتی مشخص به فروش می‌رسد، اما بر خلاف قانون تقاضا، رابطه‌ی عرضه یک شیب رو به بالا را به نمایش می‌گذارد، یعنی هر چه قیمت بالاتر برود، مقدار عرضه بیشتر می‌شود. تولیدکنندگان در قیمت‌های بالاتر عرضه را بیشتر می‌کنند، زیرا فروش تعداد زیاد محصول در قیمتی بالاتر درآمد آنها را بیشتر می‌کند.

جهت دانلود کامل تکنیکهای تشخیص وضعیت عرضه و تقاضا در بازار بورس اینجا کلیک کنید . جهت اطلاعات بیشتر نیز این سایت را مرور کنید . ادامه بخشی از مطلب در ذیل 

 

زمان و عرضه

بر خلاف رابطه‌ی تقاضا، رابطه‌ی عرضه عنصری از زمان به حساب می‌آید. زمان در عرضه اهمیت دارد، زیرا تأمین‌کنندگان باید به سرعت به تغییر در عرضه یا قیمت واکنش نشان بدهند اما نه همیشه؛ بنابراین فهم این موضوع مهم است که آیا یک تغییر قیمتی در نتیجه‌ی تغییر در تقاضا، موقتی است یا دائم. واین مهم آغاز بحث مقاله ماست ” عرضه و تقاضا و زمان معامله بر اساس عرضه وتقاضا”…………….

 

جهت دانلود کامل تکنیکهای تشخیص وضعیت عرضه و تقاضا در بازار بورس اینجا کلیک کنید . جهت اطلاعات بیشتر نیز این سایت را مرور کنید .