آموزش بورس در قزوین

خرید پله ای چیست و چرا مهم است ؟ تکنیک کاهش قیمت تمام شده

خرید پله ای چیست ؟

خرید پله ای چیست ؟

خرید پله ای چیست و چرا مهم است ؟

همواره یکی از تفاوتهای شاخص بین تریدرهای مبتدی و یا انبوه تریدرهایی که تنها یک یا چند بار وارد معاملات می شوند و پس از قبول ضرر ، برای همیشه از بازار خارج می شوند ; با تریدرهایی که در بازار مانده و حرفه ای می شوند ; خرید و فروش پله ای همراه با مدیریت سرمایه ، می باشد. بیائید یک الگوی ذهنی را ، جهت فهم بهتر مطلب ، با هم طرح ریزی نماییم.

شروع یک سناریوی موفق ……

فرض کنید ۱۰ میلیون تومان پس انداز به همراه مقداری آموزشهای اولیه در توشه خود برای ورود به بازار در اختیار دارید و اندکی نیز از هوش و دانش ریاضی ( در حد محاسبه درصد ) بهره می برید. مجددا فرض نمایید که شما زمانی برای شناسایی سهم مناسب صرف نمی کنید; بلکه با مراجعه به یکی از هزاران کانال تلگرامی و یا حتی با خرید اطلاعات از سایتهای موجود در این زمینه ، چند سهم را برای ورود به بازار شناسایی کرده اید.

تخصیص سرمایه برای خرید ۵ نوع سهم به عنوان سبد سهام ……

سوال اول  … برای ورود به بازار چند نوع سهم خرید نماییم؟ … پاسخ به این پرسش با توجه به اینکه هدف این مطلب پرداختن به بحث خرید و فروش پله ای می باشد;  از حوصله این مقاله خارج است و در همین سایت می توانید مقاله های اصلی و همراه با دلایل متقن در این زمینه را پیدا کنید; ولی به طور خلاصه ما حدا قل ۵ سهم از گروه های مختلف را به منظور تشکیل ” سبد سهام ” به شما پیشنهاد می کنیم; لذا فقط تا اینجا می پذیریم که قرار است ۵ سهم و احتملا با صرف بودجه مساوی از بازار خریداری نماییم. به این ترتیب قرار است ۲ میلیون تومان از ۱۰ میلیون تومان را صرف خرید سهم مورد نظر نماییم.

خطا در اجرای سناریو ….. “خرید کامل” بودجه اختصاص داده شده به سهم انتخابی “به صورت یکجا “……

سوال ۲ : آیا همه ۲ میلیون تومان را از سهم مورد نظر خریداری نمایم ؟ ……. تنها و تنها تریدرهاو تحلیل گران فوق حرفه ای هستند که میتوانند دست به چنین ریسک بزرگی آنهم در صورتی که از رشد سهم ” اطمینان ” داشته باشند، بزنند. ………..  دوستان ببینید  حتی در صورت انتخاب سهم صحیح ” هیچگاه ” رشد قیمت و شروع روند مثبت در قیمت به صورت خط مستقیم و پیوسته نخواهد بود ، بلکه به صورت طبیعی این حرکت به صورت دندان اره ای می باشد و اگر شما همه سرمایه خود را به صورت یکجا صرف خرید سهم کرده باشید ( که معمولا نیز هیجان و طمع و حس عقب افتادن از بازار شما را وادار به چنین حرکتی می نماید ) ، به طور قطع در اکثر مواقع در فردای روز معاملات با افت قیمت و تجربه یک شکست تلخ رو به رو خواهید بود ….. در پی این موضوع ،  اشتباهات بعدی شما رخ می دهد و  آنهم این است که شما با توجه به تحلیلهایی که دارید به امید برگشت سهم به مدت چند روز یا چند هفته در سهم باقی می مانید و نهایتا پس از رشد قیمت مورد نظر ، تنها ضررهای قبلی خود را جبران نموده و با سرخوردگی از بازار و برای همیشه خارج می شوید !!……….

 

 

چه اتفاقی افتاد ؟

در واقع شما در دام یک حرکت دندان اره ای منفی ” کوتاه ” در قالب یک رشد مثبت ” بلند مدت” (عکس بالا) ، گیر افتاد اید و چون همه سرمایه تخصیصی خود جهت این نماد را ، در پله اول از دست داده اید ، به قول معروف نه راه پیش دارید و نه راه پس  !!!!!………

فرار از تله حرکت دندان اره ای

چاره چیست ؟ ……….. خیلی ساده … ۱) بنا به توصیه ما ۲ میلیون خود را حداقل به ۴ بسته ۵۰۰ هزار تومانی تقسیم نمایید ………..۲) با خونسردی و بدون توجه به اخبار و هیجانات بازار و صفهای خرید و فروش و حرفهای دوستانتان و تنها بنا به تصمیمی که از قبل برای ورود به یک سهم گرفته اید ، پشت کامپیوتر نشسته و وارد بازر شوید ( حدودا ساعت ۱۰ الی ۱۱ صبح ) و یا ( ساعت ۱۲ الی ۱۲:۳۰ ) سهم مورد نظر را با هر قیمتی که درج شده و بدون در نظر گرفتن مثبت یا منفی بودن بازار خریداری نمایید و از بازار خارج شوید . ۳) عدد قیمت تمام شده خود را بر اساس نرخ کارگزاری و تعداد سهامی که خریده اید در فایلی یاداشت نمایید.

فردای روز اول خرید و سرمایه باقی مانده آماده به خرید …………..

۴) فردا وارد بازار شوید ، اگر بازار  منفی باشد ، یعنی شما تریدر بسیار خوش شانسی هستید مجددا یک بسته ۵۰۰ هزار تومانی دیگر را خرید نمایید و به این ترتیب “همگام با نرخ بازار” و با توجه به “میانگین وزنی”  خرید در ۲ روز گذشته ، قیمت تمام شده خرید خود را به طرز چشمگیری کاهش داده اید و می توانید به ماندن در بازار بدون گیر افتادن در دام ضررهای سنگین ادامه دهید …….

پرهیز از “یأس” در صورت رشد بازار و  احتمال عقب افتادن شما از بازار……………

اما اگر بازار روز آتی رشد داشت چه ؟ ممکن است بپرسید با توجه به اینکه ۳ بسته ۵۰۰ هزار تومانی بعدی را خریداری نکرده اید وبازار سود مناسبی داده باشد شما از قافله عقب مانده اید ………….. پاسخ این است که عجله نکنید . اولا اطمینان داشته باشید که احتمال رشد دائمی سهم پس از خرید شما و با اعداد سنگین که سود مناسبی برای شما ، با توجه نرخ کارگزاری داشته باشد ، تقریبا برابر ” صفر ” می باشد و اگر چنین اتفاقی بیافتد شما در هر صورت با ورود به بازار بورس ریسک ضرر و یا از دست دادن سود را قبلا پذیر فته اید و لذا باید با همان بسته اول ،  سود خود را گرفته و صرف نظر از سه بسته باقی مانده از بازر خارج شده و این پروسه را با سهم جدیدی و از ابتدا شروع نمایید ، ثانیا در اکثر مواقع رشدهای بعدی کوتاه و با نرخهایی کمتر از حد انتظار شما ، در حرکتهای دندان اره ای کوتاه خواهند بود ، ……..  لذا صبر میکنید و صبر میکنید ……………. باز هم صبر میکنید ……

شروع مجدد روند منفی و ایجاد فرصت خرید و کاهش قیمت تمام شده ……….

به فاصله چند روز مجددا سهم منفی می شود و باز شما خوش شانس می شوید و بسته های بعدی را خریداری می کنید تا جایی که سرمایه تخصیصی شما به این سهم تمام شود . ( بدیهیست در صورت داشتن سرمایه بیشتر تخصیصی و یا بسته های ۵۰۰ هزار تومانی بیشتر  یا ” پله های بیشتر ” قیمت تمام شده خود را بیشتر کاهش داده و  بیشتر در بازار باقی می مانید .)………. ۵) بنا بر این شما با تخصیص سرمایه خود به چند نوع سهم  و سپس تقسیم هر بخش از سرمایه تخصیصی به چند پله در طی چند روز و یا حتی چند هفته متوالی از ” دام حرکت دندان اره ای ” جان سالم به در برده اید و در ادامه  روند رو به رشد کلان و ” بلند مدت ” آن سهم ( که مطالعات آن را قبلا انجام داده اید ) ، سود مطلوب ماهانه و یا چند ماهه خود را با عددی بالاتر از نرخ بانکی ” بیشتر از ۲ درصد ماهانه ” کسب نموده و از بازار خارج شده و با اشتیاق کامل مجددا این سیکل را برای سایر نمادهای بورسی طی می کنید .

توجه داشته باشید که سبد سهام شما به صورت موازی برای سایر ۵ نوع سهم تخصیصی نیز همین قدمها را طی می کند و در واقع ماهانه سود ۱۰ درصدی را عاید شما خواهد کرد . اما شما در گزار زمان به چند تجربه گرانقدر رسیده اید.

تجارب اکتسابی شما : 

۱) پر هیز از هیجان ، پر هیز از طمع ، سرکوب احساس غلط زود پولدار شدن ! ۲) یاد گیری خرید پله ای و فرار از ضرر حرکتهای دندان اره ای ۳) یاد گیری تشکیل سبد سهام و در نظر نگرفتن ضررهای بازه های کوتاه زمانی (از یک روز تا چند ماه )، به صورتی که بعد از فروش کامل سبد (و میانگین گیری ماه های منفی و مثبت)  با یک مانده بالاتر از سود بانکی مثلا میانگین کلی ماهانه ۱۰ درصدی رو به رو خواهید بود . ۴) اشتیاق به ماندن در همین بازار منفی بورس ایران !………….پس خرید پله ای چیست و چرا مهم است ؟

جهت پاسخ بهتر به سوال خرید پله ای چیست و چرا مهم است ؟ ….شدیدا به شما توصیه می کنم مقاله کامل راهنمای خرید و فروش پله ای را از اینجا دانلود کنید  و یا سایر محصولات سایت را اینجا ببینیدو همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیلک کنید.